Tuesday, 19 April 2011

tahu @ buat2 xtau..

aku ni xde la baik sgt..
cme nye kite saling tego menegur 
tp aku xbrani tego org dpn2..
nmpk mcm kite xhormat die + kuag ajar..
so~~
moral of e story//
aku pom xsuke org tego aku..hihihi
tp ape kaitan tajok entry aku nihh..
ni sbnr nye..

  1. rambut perag mcm ape je tp slumber dek je solat..halal ke ape pom jenama yg korag pakai tuhh..TAHU @ BUAT2 XTAHU
  2. cukur bulu kening + pakai bulu mate palsu + pakai rmbut palsu & seangkatan dengan nye..maksudnye mengubah ciptaan Allah..sama la dgn No 1 td..bersyukur lah dgn ape yg Tuhan dh bg pd kamo..TAHU @ BUAT2 XTAHU
  3. simpan kuku panjag..sy sejak azali mmg xsuke simpan kuku pnjag dan syukur lah mmg itu yg sepatutnye..sbb ape?sbb nye nti setan TERGANTOG2 kat situ..TAHU @ BUAT2 XTAHU
  4. kaler kuku tp slumber je solat..plus solat je dpn org..org sekelilig tgk pom geleg kepala..kalo dh mcm 2, mst die solat sbb terpakse..TAHU @ BUAT2 XTAHU
  5. ramai yg xtau mcm mn nk pakai kain semayag ngn betul..aiii..kalo dh 23taun idop, pakai kain smyg pom xtutup ngn betul, di terima ke solat nye??ntah..aku pom xde jwpn..aku bukn nye ustazah..yg pasti dagu kne tutup betul2, dahi jgn la tutup..nti nk sujud mcm mn kalo de kain halag kat dahi 2..nti dahi xsujud betul kene sejadah..TAHU @BUAT2 XTAHU
  6. pakai tudog tp kat blakag TERJULUR rambut..eh ape ke pelik beno rupenye...TAHU @ BUAT2 XTAHU

aku xde niat mengata sape2..
sbb aku pom byk melakukan kesalahan..
mcm entry kwn aku sblm ni..
SETIAP ORG ADE PELUANG MEMBETULKAN KESILAPAN
selagi pintu taubat terbuka, bertaubat lah...
same2 kite berubah ke jalan Allah..
dan kpd sape2 yg tgk kwn2 die yg dulu nye prangai mcm setan tp skrg
die cube utk berubah..
jgn la CELUPAR sgt mulut tuhh..
sokog lah die..
dan jdikan die 1 contoh utk kamo turut berubah..
KERNA DIE LBH MULIA DR KAMO YG TERUS MENERUS SESAT..
pandai duk mengata org aje...
RENUNG2KN LAH & SELAMAT MERENUNG!!

2 comments:

izaFiza said...

renung2kan dan selamat beramal..hee...

Norul said...

sila + kalo ade yg tertinggal..hihi..aku pnh kot tego rumet aku pakai kain smyg salah..pas2 die ngs..die malu sbb die kate die jahil..so, aku tlg je la mn ptt yg aku tau..alhamdulilh..