Monday, 16 May 2011

pengalaman selama 10 taun bergelar pelajar sekolah rendah n menengah..SELAMAT HARI GURU!!

sume org duk sibuk wt entry slamat ari guru
aku pon nk wt jgk..
pengalaman selama berguru ni..hahaha..
mengelikan usus aku aje..nakal kot..
aku ni dr skolah rendah mmg terkenal dgn kenakalan
tp bak kate org tua2..
budak2 ni kalo xnakal, xcerdik..
betol la aku rs
sbb kwn2 aku yg seangkatan dengan kenakalan ku
sume nye berjaya ngn idop msg2
alhamdullah..
jom aku nk kogsi cite cket pasal kenakalan ku 
yg aku igt je la
bermula sesi persekolahan rendah..
YIHAAAA~~~

SEKOLAH KEBANGSAAN GONG BADAK (5 TAUN)

teramat suke skolah ni..
sume cikgu sporting..
sape ek cikgu2 aku..
TEACHER ZUBAIDAH, CIKGU ZUL, CIKGU TENGKU, CIKGU ZAWAWI
haaa...yg plg aku igt adalah CIKGU ADAM SAAD..
sbb aku penah kene baling kapur sbb termenung time die mengajar
nk terkencing kot time kne mrh 2..sume pandag aku..
time ni darjah 6 kelas plg depan okei~~~
hahahaha..

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA TOK JIRING (5 TAUN)

'xmo p skolah ni!!nti kene pakai tudug labuh!!'
ini lah persepsi pertama aku bile dpt tawaran skolah ni
tp pegi la jgk sbb skolah ni antara skolah agama terbaik kat t'ganu ni
bangge la jgk kn..
so p je la..
eh ape..ari ptame jejak, mcm skolah biase jgk
xde beze pon
nk tergelak pon ade bile jumpe senior yg berlagak gangster
gangster setakat mn sgt kalo da pakai tudog labuh..hahaha
wt malu je tp last2 aku jgk yg mengikut jejak diorg
n di sebabkan kegangsteran aku lah 
f4 aku kene jd pengawas sekolah sbb nk jdikan aku dak baik
tp sowey la USTAZAH MAIMUNAH @ MOK B..
impian kamo xterlaksana..hahahaha..
naik f5 je, nm aku da d gugurkan sbg pengawas sbb kenakalan aku tiada batas nye..
hahhaah..puas ati aku sbb berjaya cabar MOK B..

oh USTAZAH SABARIAH @ USTAZAH SABA..
mulut mu cukup lah laju..
tp aku xamek ati pon..kwn2 aku pon aku rs xamek ati jgk
klaka ade lah..mmg la die suke sound direct..no tapis2 k..
kalo terguris, pdn la muke korag..
tp aku..hahahah..gelak aje..
die la yg suke tego kalo xpakai kain dalam..xpakai stokin panjag..
so kalo nek tge n tgk die ade kat blakag, automatik turun balik..hahahaha
kalo xpon, nek la tge dgn kaki terkepik2
apo..ko igt ustazah xtau ke..skali d selak nye kain 2 kat situ jugak..hahaha
i lap u lah ustazah...

byk lagi sebenarnye tp da mls nk taip..
dulu abeh pmr penah terpikir nk tkr skolah biase sbb aku xpandai bahasa arab
tp xjadi tkr dan aku sebenarnye bersyukur 5 taun blaja kat cni
walaupon bahasa arab aku hancor berkecai
tp akidah, pegangan agame yg di pegag slame ni
berkat ajaran ibu bapa dan mereka lah
buat aku jd manusia berguna skrg dan insyaAllah smpai bile2
sebak la pulak~~isk3
saya syg cikgu2 saya dan saya berdoa cikgu2 sume d panjagkn umur, d murahkan rezeki
dan d berkati olehNya..amin~~

TERIMA KASIH CIKGU DAN SELAMAT HARI GURU!!
*walaupon da 6 taun saya meninggalkan zaman persekolahan tp sy xpenah lupekn cikgu dan ajaran mereka..bukti????nanti saya kawen, saya jemput kalian yea...hahahaha


2 comments:

nolyndila said...

o0o0o...satu sekolh ngn mr.bulis ye..mesti dia kenal awak kn :)

Norul said...

yup..1 skolah n same2 nakal..kihkih..die senior 1 taun je..lgpon umh ktorg dekat, jln kaki pon blh.ayh die pon ustaz sy ms skolah rendah dulu..nti kawen jgn lupe jemput..sy bwk adiah besa gitu..hihi